torsdag 18 juni 2009

Börjar vara dags!

Att försöka komma igång me bloggningen igen ^^ Börjar vara ett tag sen, och de ha ju faktiskt hänt ganska mkt sen sist ja skrev :O Så ja kan ta den från skolavslutningen, 11 Juni :)
Ja, va hände då då, jo, då va man på skolan tidigt som satan (onödigt) men ja ha de inte så mkt val ^^ åkte hem på onsdagen för å skjuta lite hagel me pappa inför uppskjutningen för småvilt som skull ske lördagen den 13 juni. Men iaf, så va man på skolan å prata me några innan sommarlovet skull äga rum. Sen klockan 10 vare samling, å där vare massa sång (oerhört fint), sen babbla den så kallade rektorn om och om igen, väldigt tråkigt, sen bleve å fara till Linnea å börja dra igång de roliga :] Jag, Linnea, Mikael, Linus, Maria och André drog och grilla ovanför mikael :) Men de gick int så bra ^^ först gick vi å köpte en engånggrill,å de gick åt helvette å grilla me den xD så då tog de en stund tills mikael kom ut, å då vare bara å gå in för han igen å köpa grillkol så vi skull kunna kunna komma igång med grillningen ^^ Och de blev rikitigt lyckat tillslut! :D Gott var de, det MÅSTE vi göra om SNART!! :] Sen bleve ut å åka ett tag :] Å öl, å mera öl. De va den dagen.

Fredagen, 12 juni, hände de inte så mkt förutom att ja skjöt me pappa igen. Vi förlängde kolven, och de gick faktiskt bättre än vanligt.

Lördag , 13 Juni, 18!!!! :D Upp tidigt och å göra sig klar för å åka till Vargmyran för uppskjutning av småvilt! :D Vaknade att mina underbara päron kom me kaffe å tårta på sängen :} gott vare, och mätt blev jag :) Sen drog vi till Btk och mötte upp de andra som vi skull samköra med så vi skull hitta till skjutbanan :) När vi kom dit mötte vi kjell (en av provledarna) som vi skrev provet med :) Han peppa oss ganska bra, men vi blev mer och mer nervösa ^^ Detta va ju en läskig dag! Naturligtvis fick jag börja att gå säkerhetsstigen med avståndsbedömning å lite säkerhets grejer, de gick alldeled utmärkt :) sen ville han se mig ladda ett klass ett vapen (kula) och sen göra patron ur osv osv, gick också bra :) inga problem alls! Och de gick väldigt bra för allihopa :) Sedan vare bara å vänta tills alla var klar me den delen, sen blev de lerduva, gick åt fan första gången, men andra omgången gick de super! :] då va de klart! Sen blev de haren ^^ gick också hyfsat bra, bättre än tidigare då vi tränat, gick bra för alla, sen bleve precisionsskjutning, gick också bra, sen va ja färdig! :D Sen blev de krogen ^^ väldigt kul av de jag kommer ihåg (A) blev ganska mkt för min del, FÖR mkt tillåme ^^ Gick inget back i min kassa, utan gick bara 100kr + :] mwuahaha!

Söndag, Bakis som satan (A)

Måndag, 15 juni, hade min första körlektion på Aha O_O Gick oerhört bra :) körskoleläraren blev då imponerad på min körning B) Så jag är då nöjd me den :)
Sen blev det att gå på sörböle skolan och träffa mamma, å göra mig i ordning för uppskjutningen av högvilt O_O Sen bare av till Vargmyran ännu en gång! Vi va där ganska tidigt, och jag kan säga att vi hade ganska tur, för jag stod tvåa i kön, och halva truppen skicka dom hem, för dom skull rent int hinna skjuta. Men när ja gick in i mitt bås tog nerverna över B) Skull skjuta me mammas bössa, å hon bruka ha långa patroner, och dom provledarna hade va en kortare variant ^^ så mammas bössa krånga lite grann, men he gick vägen ändå! :D Man skulle klara 3 serier av 9 stycken :) Allstå, skjuta ett skott på stillastående älg, sedan rörligt, både åt höger och vänster, de räknas som en serie! Så första serien klara ja inte, hade en bom åt vänsterspringande älg, annars träffar, bland annat 5-1or :] sen tog ja 2serien me massa 5-1or B) å tredje också B) sen "döda" Elina verkligen älgen på fjärde serien (A) han bara skjuta på högerspringande älgen, så pajja tavlan (A) så då blev de en stunds vila tills dom hade fixa de, och då fick ja skjuta klart den serien, å, jo, då hade ja fått mina 3 serier :D Så ja är impad på mig själv att ja bara behövde 4 serier för å klara skiten :] mwuahaha så nu är ja ÄNTELIGEN en godkänd jägare för både hög- och småvilt :] känns underbart! Och bäst av allt så ha jag en plats i jaktlaget till hösten! Så andra helgen i september hoppas jag att de smäller för min del B)

Var allt för mig denna gång :}

Tjingeling B)

Inga kommentarer: