söndag 12 april 2009

Lördag 11/4 -09

Vaknade halv tiom med hoppet att min syster skulle vara vaken, men icket. Gick en sväng ut i köket för att kolla om dom hade en förbannad tempmätare, men inte det heller. Soligt var det i alla fall, och några i lägenhetshuset mitt emot satt ute på deras balkonger och hade de gode bra, såg de ut som iaf. Sedan bar det av till min såkallade säng (deras oerhört sköna soffa) och läset i engelskaboken. Kom faktiskt in i den ganska bra och läste ganska långt, bara 200 sidor kvar att läsa *suck* Aja, sen kring tolv - halv ett hörde jag att Ida och gurka hade vakna, men de tog ju sin lilla tid för dom att ta sig upp ur sängen och komma ut från deras lilla håla.
Hoppade in i duschen, sedan saaben, mata kisse och sist men inte minst åkte vi till gurkas mamma. jävlar vad folk säger jag bara! Och helvetet vilken värme! Det är ju som att vara utomlands tammefan! Synd bara att man har så svårt att få på sig nå färg, men mamma måste ju få ngt att klaga. Sen vill jag bara tillägga "Min mamma tycker jag är ful!" :}
Lunch, kaffe och sist men inte minst massa kubbspelande. Karlsson och MiniKarlsson är oslagbara kärringjävlar! :D
Chickapaow!
Sedan blev det in och vila innan den fjärde eller femte omgången. Och under de omgångerna fick jag ändå smaka på Norrland :} Och oj se gott de va :}
Gurkas brors (Jonas) dotter på några få månader var oerhört söt, man blev lagomt sugen på att skaffa sig en egen, men de skull aller gå. För de första har man ingen pojk och för de andra så skull ja inte fatta mig på en sånt litet monster! ungar är nog min största rädsla :O vi går som inte ihop ha ja märkt under mina år :D Så de lär ju bli spännande dagen då storken kommer till moi :S

Tjingeling!

Inga kommentarer: